1. | BUDNY.1574 | Lecz każdy kuszony, bywa od własnej żądze zawadzon i przynęcon. |
2. | WUJEK.1923 | Lecz każdy bywa kuszony, od własnéj pożądliwości pociągniony i przynęcony. |
3. | RAKOW.NT | Lecz każdy bywa kuszony, od własnej pożądliwości wyciągniony i przynęcony. |
4. | GDAŃSKA.1881 | Ale każdy bywa kuszony, gdy od swoich własnych pożądliwości bywa pociągniony i przynęcony. |
5. | GDAŃSKA.2017 | Lecz każdy jest kuszony przez własną pożądliwość, która go pociąga i nęci. |
6. | JACZEWSKI | Pożądliwość to człowieka sprowadza nań pokusy; ona to odwodzi go od obowiązku; ona to go skłania do złego. |
7. | MARIAWICI | Ale każdy kuszony bywa, będąc oderwany swą żądzą od dobrego, a przyłudzony do złego. |
8. | DĄBR.WUL.1973 | Lecz każdego kusi pociąg i przynęta pożądliwości. |
9. | DĄBR.GR.1961 | Lecz każdego kuszą własne żądze, nęcąc go i wabiąc. |
10. | TYSIĄCL.WYD5 | To własna pożądliwość wystawia każdego na pokusę i nęci. |
11. | BRYTYJKA | Lecz każdy bywa kuszony przez własne pożądliwości, które go pociągają i nęcą; |
12. | POZNAŃSKA | Każdy bowiem doznaje pokusy od własnej pożądliwości, która go pociąga i nęci. |
13. | WARSZ.PRASKA | Kusi człowieka jego własna pożądliwość, wabiąc go i pociągając ku złemu. |
14. | KALETA | Każdy zaś bywa_kuszony, [gdy bywa] od swoich_własnych pożądliwości pociągnięty i przynęcony. |
15. | ŚLĄSKIE.TOW.BIB. | Ale każdy jest doświadczany na skutek własnego pożądania, wciągany oraz łowiony na przynętę. |
16. | EIB.BIBLIA.2016.LIT | Źródłem pokus człowieka są jego własne żądze. To one go pociągają i nęcą. |
17. | TOR.PRZ.2023 | Ale każdy jest kuszony przez własne pożądliwości, które go pociągają i nęcą. |