1. | BUDNY.1574 | Cóż przeto rzeczem? zakon grzech(li jest?) Niech (to) nie będzie. Ale grzechubym nieznał, jeśliby nie przez zakon. Ano i pożądliwościbym niewiedział, jeśliby zakon nie mówił: Nie będziesz pożądać. |
2. | WUJEK.1923 | Cóż tedy rzeczemy? zakon jest grzechem? Boże, uchowaj! Alem grzechu nie poznał, jedno przez zakon; bobych o pożądliwości nie wiedział, gdyby zakon nie mówił: Nie będziesz pożądał. |
3. | RAKOW.NT | Cóż tedy rzeczemy? Iż zakon jest grzechem? Niech to nie będzie! alem grzechu nie poznał jedno przez zakon; Bo bych też pożądliwości był nie poznał, by zakon nie rzekł: Nie będziesz pożądał. |
4. | GDAŃSKA.1881 | Cóż tedy rzeczemy? Iż zakon jest grzechem? Nie daj tego Boże! I owszemem grzechu nie poznał, tylko przez zakon; bo i o pożądliwości bym był nie wiedział, by był zakon nie rzekł: Nie będziesz pożądał. |
5. | GDAŃSKA.2017 | Cóż więc powiemy? Że prawo jest grzechem? Nie daj Boże! Przeciwnie, nie poznałem grzechu jak tylko przez prawo, bo i o pożądliwości nie wiedziałbym, gdyby prawo nie mówiło: Nie będziesz pożądał. |
6. | JACZEWSKI | Może tedy powiemy, że prawo jest grzechem? Bynajmniej: ale prawo daje nam poznać grzech: bo nie wiedziałbym, że pożądliwość jest grzechem, gdyby prawo mi nie mówiło: Nie pożądaj |
7. | SYMON | Cóż tedy powiemy? Zakon jest grzechem? Uchowaj Boże! Alem ja nie poznał grzechu, jedno przez zakon. Nie wiedziałbym ja o pożądliwości, gdyby zakon nie mówił: Nie pożądaj! |
8. | MARIAWICI | Cóż tedy rzeczemy? Izali Zakon jest grzechem? Boże uchowaj. Ale grzechum nie poznał jedno przez Zakon. Albowiem nie wiedziałbym i o pożądliwości, gdyby mi Zakon nie powiedział: Nie będziesz pożądał. |
9. | DĄBR.WUL.1973 | Cóż tedy powiemy? Czy Zakon jest grzechem? Bynajmniej. Alem nie poznał grzechu, jeno przez Zakon. Nie wiedziałbym o pożądliwości, gdyby Zakon nie mówił „Nie pożądaj”. |
10. | DĄBR.GR.1961 | Cóż więc powiemy? Czy Zakon jest grzechem? Bynajmniej. Alem nie poznał grzechu tylko przez Zakon. Nie wiedziałbym o pożądliwości, gdyby Zakon nie mówił „Nie pożądaj”. |
11. | TYSIĄCL.WYD5 | Cóż więc powiemy? Czy Prawo jest grzechem? Żadną miarą! Ale jedynie przez Prawo zdobyłem znajomość grzechu. Nie wiedziałbym bowiem, co to jest pożądanie, gdyby Prawo nie mówiło: Nie pożądaj! |
12. | BRYTYJKA | Cóż więc powiemy? Że zakon to grzech? Przenigdy! Przecież nie poznałbym grzechu, gdyby nie zakon; wszak i o pożądliwości nie wiedziałbym, gdyby zakon nie mówił: Nie pożądaj! |
13. | POZNAŃSKA | Cóż więc powiemy? Czy Prawo jest grzechem? Na pewno nie! Ale prawdą jest, że grzech poznałem tylko dzięki Prawu. Nie znałbym bowiem namiętności, gdyby mi Prawo nie powiedziało: "Nie będziesz pożądał". |
14. | WARSZ.PRASKA | Cóż więc powiemy? Czy Prawo jest grzeszne? Ależ nigdy! Lecz gdyby nie Prawo, w ogóle nie poznałbym grzechu. Nie wiedziałbym, co to jest pożądliwość, gdyby Prawo nie powiedziało: Nie pożądaj! |
15. | ŚLĄSKIE.TOW.BIB. | Co zatem, powiemy? To Prawo grzechu? Nie może być. Lecz grzechu nie zrozumiem chyba że poprzez Prawo. I także pożądania bym nie dostrzegł, jeśliby Prawo nie mówiło: Nie będziesz pożądał. |
16. | EIB.BIBLIA.2016.LIT | Cóż więc powiemy? Że Prawo to grzech? W żadnym razie! Przecież gdyby nie Prawo, nie rozpoznałbym grzechu. Skąd wiedziałbym o pożądaniu, gdyby Prawo nie mówiło: Masz nie pożądać? |
17. | TOR.PRZ. | Cóż więc powiemy? Prawo to grzech? Z pewnością nie! Lecz nie inaczej poznałem grzech, jak przez Prawo; albowiem i o pożądliwości nie wiedziałbym, gdyby Prawo nie mówiło: Nie pożądaj. |