Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »Cóż tedy ma więcej Żyd? Albo co za pożytek z obrzezania?
[2] »Wiele pod każdym względem. A najpierw to, że im zwierzone są słowa Boże.
[3] »Bo i cóż, że niektórzy z nich nie uwierzyli? Izali ich niedowiarstwo wiarę Bożą zniszczyło?
[4] »Uchowaj Boże. Albowiem Bóg jest prawdziwy, a wszelki człowiek kłamca, tak jako napisane jest: Abyś był usprawiedliwiony w mowach Twoich i żebyś zwyciężył, gdy będziesz sądził.
[5] »– Jeśli więc nieprawość nasza Bożą sprawiedliwość zaleca, to cóż rzeczemy? Izali niesprawiedliwy jest Bóg, Który gniew przywodzi (a mówię to po ludzku)?
[6] »Uchowaj Boże. Bo jeśliby tak było, to jakoż Bóg będzie sądził ten świat?
[7] »Albowiem jeśli prawda Boża przez moje kłamstwo jeszcze bardziej zajaśniała ku chwale Jego, to dlaczego ja jeszcze mam być sądzony jako grzesznik?
[8] »Albo czemu też nie mówimy: czyńmy złe rzeczy, aby przyszły dobre? – jako niektórzy szkalując nas, powiadają kłamliwie, jakobyśmy tak mówili. Potępienie bowiem takich jest sprawiedliwe.
[9] »Cóż tedy? Izali przewyższamy ich? Żadnym sposobem. Albowiem wykazaliśmy, że Żydzi i Grecy wszyscy są pod grzechem,
[10] »jako napisane jest: Że niemasz nikogo sprawiedliwego,
[11] »niema rozumnego, niema ktoby szukał Boga;
[12] »wszyscy zboczyli, wszyscy społem stali się niepożytecznymi; niema ktoby czynił dobrze, niema ani jednego.
[13] »Grobem otwartym jest gardło ich, językami swymi zdradliwie działali; jad żmii pod wargami ich;
[14] »usta ich pełne przekleństwa i gorzkości;
[15] »nogi ich prędkie ku rozlaniu krwi;
[16] »zniszczenie i nieszczęście na drogach ich;
[17] »i drogi pokoju nie uznali;
[18] »niemasz bojaźni Bożej przed oczyma ich.
[19] »A wiemy to, że cokolwiek Zakon mówi, mówi do tych, którzy pod Zakonem są, aby każde usta były zatulone i żeby wszystek świat uznał się winnym wobec Boga.
[20] »Bo z uczynków Zakonu nie będzie przed Nim usprawiedliwione żadne ciało. Albowiem przez Zakon jest poznanie grzechu.
[21] »Ale teraz bez Zakonu sprawiedliwość Boża jest objawiona, o której świadczą Zakon i Prorocy.
[22] »A ta sprawiedliwość Boża jest przez wiarę w Jezusa Chrystusa we wszystkich i na wszystkich, którzy w Niego wierzą. Albowiem niema żadnej różnicy,
[23] »bo wszyscy zgrzeszyli i potrzebują chwały Bożej,
[24] »przeto też usprawiedliwieni bywają darmo przez łaskę Jego, przez Odkupienie, które jest w Chrystusie Jezusie,
[25] »Którego Bóg wystawił jako Ofiarę Ubłagania przez wiarę we Krwi Jego, aby okazał sprawiedliwość Swoją w odpuszczeniu grzechów, popełnionych przedtem w czasie cierpliwości Bożej,
[26] »i aby okazał sprawiedliwość swoją w teraźniejszym czasie, że On Sam sprawiedliwy jest i usprawiedliwia tego, kto ma wiarę w Jezusa Chrystusa.
[27] »Gdzież tedy jest przechwalanie się twoje? Wyrzucone jest precz. Przez jaki zakon? Może uczynków? Nie, ale przez zakon wiary.
[28] »Albowiem mam to za pewne, że człowiek bywa usprawiedliwiony przez wiarę bez uczynków Zakonnych.
[29] »Izali tylko Żydów jest Bóg, a nie też i pogan? I owszem, i pogan,
[30] »ponieważ jeden jest Bóg, Który usprawiedliwia obrzezanie z wiary i nieobrzezanie przez wiarę.
[31] »Izali tedy Zakon znosimy przez wiarę? Bynajmniej; ale owszem, Zakon utwierdzamy.