Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »Stawajcie się naśladowcami moimi, tak jak i ja
naśladuję Chrystusa.
[2] »A chwalę was, bracia, że we wszystkim o mnie pamiętacie i jak wam przekazałem,
tak przekaz ten zachowujecie.
[3] »A chcę, abyście wiedzieli, że głową każdego męża jest Chrystus, a głową żony mąż, a głową Chrystusa Bóg.
[4] »Każdy mężczyzna, gdy modli się lub prorokuje mając
nakrytą głowę, hańbi swoją głowę.
[5] »I każda kobieta, gdy modli się albo prorokuje z nie nakrytą głową, hańbi swoją głowę; bo jest jednym i tym samym,
z tą, która została ogolona.
[6] »Albowiem jeśli kobieta nie jest nakryta, niech się też ostrzyże; a jeśli hańbiącą rzeczą jest dla kobiety być ostrzyżoną lub ogoloną, to niech jest nakryta.
[7] »Mężczyzna istotnie nie powinien mieć nakrytej głowy, gdyż rozpoczyna
jako obraz i chwała Boga; kobieta natomiast jest chwałą mężczyzny.
[8] »Gdyż nie mężczyzna jest z kobiety, ale kobieta
jest z mężczyzny.
[9] »Bowiem i mężczyzna nie jest stworzony ze względu na kobietę, ale kobieta ze względu na mężczyznę.
[10] »Dlatego kobieta powinna mieć na głowie
znak władzy
nad nią ze względu na aniołów.
[11] »Jednakże w Panu ani kobieta
nie jest bez mężczyzny, ani mężczyzna bez kobiety.
[12] »Albowiem jak kobieta jest z mężczyzny, tak też mężczyzna przez kobietę; a wszystko jest z Boga.
[13] »Osądźcie sami w sobie, czy przystoi kobiecie bez nakrycia modlić się do Boga?
[14] »Czyż i nie sama natura uczy was, że jeśli mężczyzna, nosi długie włosy, jest to
dla niego hańbą?
[15] »Ale jeśli kobieta nosi długie włosy, jest to
jej chwałą, gdyż włosy dane jej są zamiast okrycia.
[16] »A jeśli ktoś myśli być kłótliwym, my takiego zwyczaju nie mamy, ani zbory Boga.
[17] »A to nakazując, nie pochwalam, że schodzicie się nie ku lepszemu, ale ku gorszemu.
[18] »Bo istotnie najpierw słyszę i po części wierzę, że gdy schodzicie się jako zbór, są wśród was podziały.
[19] »Bo muszą być rozdwojenia między wami, aby stali się widoczni ci, którzy są wypróbowani wśród was.
[20] »Gdy więc schodzicie się razem na to samo
miejsce, to
jednak nie jest
to spożywaniem Wieczerzy Pańskiej;
[21] »Bo każdy kładzie przed sobą własną wieczerzę by zjeść – i jeden jest głodny, drugi natomiast jest pijany.
[22] »Czy nie macie domów, aby
tam jeść i pić? Albo, czy gardzicie zborem Boga i zawstydzacie tych,
którzy nic nie mają? Co wam powiem? Czy mam was pochwalić? W tym was nie pochwalam.
[23] »Albowiem ja otrzymałem od Pana
to, co wam przekazałem, że Pan Jezus tej nocy, w której był wydany, wziął chleb;
[24] »A gdy podziękował, złamał i powiedział:
„Bierzcie, zjedzcie; to jest moje ciało, które za was jest łamane; to czyńcie na moją pamiątkę.” [25] »Tak samo i kielich, po spożyciu wieczerzy, mówiąc:
„Ten kielich – to jest nowe przymierze we krwi mojej; to czyńcie, ilekroć będziecie pić, na moją pamiątkę.” [26] »Bo ilekroć ten chleb jecie, a z kielicha tego pijecie, obwieszczacie śmierć Pana, aż przyjdzie.
[27] »Tak więc, kto jadłby ten chleb, albo pił ten kielich Pana niegodnie, będzie winien ciała i krwi Pana.
[28] »Niech więc człowiek doświadcza samego siebie i niech w ten sposób je z tego chleba, i z kielicha tego niech pije.
[29] »Bo kto je i pije niegodnie, nie rozróżniając ciała Pana, własny sąd je i pije.
[30] »Dlatego między wami jest wielu słabych i chorych, i liczni śpią.
[31] »Bo gdybyśmy sami siebie osądzali, nie bylibyśmy sądzeni.
[32] »Lecz gdy jesteśmy sądzeni, przez Pana jesteśmy karceni, abyśmy ze światem nie zostali skazani.
[33] »A tak, moi bracia, gdy schodzicie się, aby zjeść, oczekujcie jedni na drugich.
[34] »A jeśli ktoś jest głodny, niech je w domu, abyście nie schodzili się na sąd. Co do pozostałych
spraw, zarządzę, gdy przyjdę.