Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »Prawdę mówię w Chrystusie, nie kłamię, jak mi współświadczy sumienie moje w Duchu Świętym,
[2] »Że wielki jest mój smutek i nieustanny ból w moim sercu.
[3] »Ja bowiem sam życzyłem sobie, by być przeklętym, z dala od Chrystusa, ze względu na braci moich, krewnych moich według ciała,
[4] »Którymi są Izraelici,
do których
należą usynowienie i chwała, i przymierza, i nadanie Prawa, i służba
Boża, i obietnice,
[5] »Których są ojcowie i z których pochodzi Chrystus według ciała, będący nad wszystkimi, Bóg błogosławiony na wieki. Amen.
[6] »Lecz nie jest tak, aby zaczęło upadać Słowo Boże; bowiem nie wszyscy ci z Izraela, są Izraelem;
[7] »I nie wszystkie dzieci Abrahama są
jego potomstwem lecz: W Izaaku zostanie nazwane twoje potomstwo.
[8] »To jest, nie dzieci ciała
są dziećmi Boga, ale dzieci obietnicy liczone
są za potomstwo.
[9] »Albowiem to
jest słowo obietnicy: W tym czasie przyjdę i Sara będzie
miała syna.
[10] »A nie tylko to, ale i Rebeka, z jednego łoża miała
dzieci, z Izaaka, ojca naszego;
[11] »Albowiem kiedy oni jeszcze nie zostali zrodzeni i nie uczynili nic dobrego ani złego, aby postanowienie Boże według wybrania trwało niewzruszone, nie z uczynków, ale przez Tego, który powołuje,
[12] »Powiedziano jej: Starszy będzie służył młodszemu.
[13] »Tak, jak jest napisane: Jakuba umiłowałem, ale Ezawem wzgardziłem.
[14] »Cóż więc powiemy? Czy u Boga
jest niesprawiedliwość? Z pewnością nie!
[15] »Do Mojżesza bowiem powiedział: Zmiłuję się, nad kim chcę okazać zmiłowanie; a zlituję się, nad kim chcę okazać zlitowanie.
[16] »A zatem
zależy to nie
od tego, który chce, ani
od tego, który zabiega, ale od Tego,
który okazuje miłosierdzie – Boga.
[17] »Mówi bowiem Pismo do faraona: Na to ciebie wzbudziłem, aby okazać moc moją na tobie i aby rozgłoszone było imię moje po całej ziemi.
[18] »Dlatego też, nad kim chce, okazuje zmiłowanie, a kogo chce, zatwardza.
[19] »Powiesz mi więc: Dlaczego jeszcze oskarża? Kto bowiem sprzeciwi się Jego woli?
[20] »O człowieku! Przeciwnie, kim ty jesteś, że spierasz się z Bogiem? Czy powie twór do twórcy: Czemu mnie takim uczyniłeś?
[21] »Czy garncarz nie ma władzy nad gliną, żeby z tej samej masy uczynić jedno naczynie
do celów prawdziwie zaszczytnych, a drugie do niezaszczytnych?
[22] »A jeśli Bóg, chcąc okazać gniew i dać poznać swoją moc, zniósł w wielkiej cierpliwości naczynia gniewu, które są przygotowane ku zgubie,
[23] »I aby dał poznać bogactwo chwały Jego nad naczyniami miłosierdzia, które wcześniej przygotował ku chwale?
[24] »I
jako takich powołał nas, nie tylko z Żydów, ale i z pogan.
[25] »Jak też u Ozeasza mówi: Nie mój lud nazwę moim ludem, a nie umiłowaną – umiłowaną.
[26] »I będzie w miejscu, o którym im powiedziano: Wy nie jesteście moim ludem, tam zostaną nazwani synami Boga żywego.
[27] »Izajasz natomiast woła nad Izraelem: Choćby liczba synów Izraela była jak piasek morski,
tylko resztka zostanie zbawiona.
[28] »Doprowadzi bowiem dzieło do końca i skraca
je w sprawiedliwości, ponieważ
Pan zaczął skracać dzieło na ziemi.
[29] »I tak, jak wcześniej zaczął zapowiadać Izajasz: Gdyby
Pan Zastępów nie zostawił nam potomstwa, stalibyśmy się jak Sodoma, i do Gomory byśmy zostali upodobnieni.
[30] »Cóż więc powiemy? Że poganie, którzy nie dążą do sprawiedliwości, uchwycili się sprawiedliwości; sprawiedliwości, która jest z wiary,
[31] »A Izrael, który dąży
do sprawiedliwości Prawa, nie doszedł
do sprawiedliwości Prawa.
[32] »A dlaczego? Dlatego, że nie z wiary, ale jakby z uczynków Prawa; potknęli się bowiem o kamień obrazy,
[33] »Tak, jak jest napisane: Oto kładę na Syjonie kamień obrazy i skałę zgorszenia, a każdy kto w Niego wierzy, nie zostanie zawstydzony.