Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »Cóż tedy powiemy, że zyskał Abraham, ojciec nasz, według ciała?
[2] »Jeśli bowiem Abraham z uczynków usprawiedliwiony był, ma chwałę, ale nie u Boga.
[3] »Bo cóż mówi Pismo? Uwierzył Abraham Bogu i poczytano mu to ku sprawiedliwości.
[4] »Temu wszakże, który pracuje, nie poczytuje się zapłaty za łaskę, ale za rzecz należną.
[5] »Natomiast temu, który nie pracuje, a wierzy w tego, który może usprawiedliwić grzesznika, wiara jego poczytuje się ku sprawiedliwości z postanowienia łaski Bożej.
[6] »Jako i Dawid nazywa błogosławionym człowieka, któremu Bóg poczytuje sprawiedliwość nie dla uczynków:
[7] »Błogosławieni, którym odpuszczone są nieprawości i zmazane grzechy.
[8] »Błogosławiony mąż, któremu Pan nie poczytał grzechu.
[9] »A błogosławieństwo to, czy dotyczy samych tylko obrzezanych, czy też i nieobrzezanych? Powiadamy bowiem, że wiara poczytana została Abrahamowi ku sprawiedliwości.
[10] »Jakże więc poczytana mu była? Po obrzezaniu czy przed obrzezaniem? Nie po obrzezaniu, ale przed obrzezaniem.
[11] »I otrzymał znak obrzezania jako pieczęć sprawiedliwości z wiary, którą miał przed obrzezaniem: aby był ojcem wszystkich wierzących, nawet nieobrzezanych, i aby im to było poczytane ku sprawiedliwości.
[12] »I żeby był ojcem obrzezanych, tych mianowicie, którzy nie tylko są obrzezani, ale i wstępują w ślady wiary ojca naszego, Abrahama, którą miał nie będąc jeszcze obrzezanym.
[13] »Albowiem nie przez Zakon dana była obietnica Abrahamowi i potomstwu jego, że stanie się dziedzicem świata, ale przez sprawiedliwość wiary.
[14] »Jeśli bowiem ci są dziedzicami, którzy są z Zakonu, daremna jest wiara, wniwecz obróciła się obietnica.
[15] »Gdyż Zakon pociąga za sobą gniew. Gdzie nie masz Zakonu, nie masz i przestępstwa.
[16] »Dlatego (dziedzictwo pochodzi) z wiary, aby było z łaski, a obietnica okazała się trwała dla całego potomstwa, nie tylko dla tych, którzy są z Zakonu, ale i dla tych, którzy są z wiary Abrahama, ojca nas wszystkich
[17] »(jako napisane jest: Postanowiłem ciebie ojcem wielu narodów) przed Bogiem, któremu uwierzył, który ożywia umarłych i istniejącymi mianuje te rzeczy, których jeszcze nie ma.
[18] »Wbrew nadziei uwierzył on w nadzieję, że stanie się ojcem wielu narodów według tego, co było mu powiedziane: Tak będzie potomstwo twoje.
[19] »A nie zachwiał się w wierze ani oglądał się na obumarłe swe ciało, ani na obumarłe łono Sary, choć miał już prawie lat sto.
[20] »I co do obietnicy Bożej nie zachwiał się przez niedowiarstwo, ale umocniony wiarą dał chwałę Bogu,
[21] »wiedząc na pewno, że cokolwiek przyobiecał, mocen jest uczynić.
[22] »I dlatego poczytano mu to za sprawiedliwość.
[23] »A nie jest to, że poczytano mu to za sprawiedliwość, napisane jedynie ze względu na niego,
[24] »ale i ze względu na nas, którym poczytana będzie wiara w tego, który wzbudził Jezusa Chrystusa Pana naszego z martwych:
[25] »który wydany został za grzechy nasze i zmartwychwstał dla usprawiedliwienia naszego.