Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »Następnie Besalel zbudował skrzynię z drewna akacji, dwa i pół łokcia długą, półtora łokcia szeroką i półtora łokcia wysoką.
[2] »Pokrył ją szczerym złotem, od wewnątrz i z zewnątrz, i zrobił na niej dookoła złotą ramę.
[3] »Odlał też cztery złote pierścienie na cztery jej boki: dwa pierścienie na jedną stronę i dwa pierścienie na drugą stronę.
[4] »Potem zrobił drążki z drewna akacji i pokrył je złotem.
[5] »Drążki te włożył do pierścieni umieszczonych na bokach skrzyni, aby na nich można było ją nosić.
[6] »Następnie zrobił pokrywę przebłagania. Wykonano ją ze szczerego złota, a mierzyła dwa i pół łokcia długości i półtora łokcia szerokości.
[7] »Na obu brzegach pokrywy przebłagania umieścił dwa cheruby wykonane z kutego złota.
[8] »Jednego cheruba umieścił przy brzegu z jednej strony, a drugiego przy brzegu z drugiej strony. Cheruby z pokrywą przebłagania stanowiły całość.
[9] »Cheruby miały skrzydła rozpostarte ku górze. Okrywały nimi pokrywę przebłagania. Przodem zwrócone były ku sobie, ich twarze natomiast kierowały się ku pokrywie przebłagania.
[10] »Potem [Besalel] wykonał stół z drewna akacji. Mierzył on dwa łokcie długości, łokieć szerokości i półtora łokcia wysokości.
[11] »Pokryto go szczerym złotem i obwiedziono złotą ramą.
[12] »Umieścił też na nim wokoło listwę szerokości dłoni, a na tej listwie również zrobił złotą ramę.
[13] »Dla stołu również zrobił cztery złote pierścienie. Przytwierdził je do czterech jego nóg, do kantów.
[14] »Przymocowane one były tuż przy listwie, jako gniazda dla drążków do noszenia stołu.
[15] »Same drążki wykonano z drewna akacji i pokryto złotem. Służyły one do noszenia stołu.
[16] »Potrzebne przy stole misy, czasze, dzbany i kielichy do składania ofiar z płynów wykonano ze szczerego złota.
[17] »Następnie zrobił świecznik. Wykuto go ze szczerego złota. W ten sposób wykonano podstawę świecznika, trzon, kielichy, pąki i kwiaty.
[18] »Z boków jego trzonu wychodziło sześć ramion: trzy ramiona świecznika z jednej strony i trzy ramiona z drugiej.
[19] »Na każdym z sześciu ramion wychodzących z trzonu świecznika znajdowały się trzy kielichy w kształcie kwiatu migdałowca wraz z pąkiem i kwiatem.
[20] »A na samym trzonie świecznika były cztery kielichy w kształcie kwiatu migdałowca wraz z pąkami i kwiatami.
[21] »Pod każdą parą ramion wychodzących z trzonu umieszczony był pąk. Tak było w przypadku wszystkich sześciu ramion.
[22] »Pąki i ramiona wychodziły z trzonu. Całość wykuto z jednej bryły szczerego złota.
[23] »Siedem lamp świecznika, jego szczypce i popielniczki, wszystko to wykonano ze szczerego złota.
[24] »Świecznik i wszystkie jego przybory wykonano z talentu szczerego złota.
[25] »Następnie [Besalel] zbudował ołtarz kadzidlany. Wykonano go z drewna akacji. Mierzył on łokieć długości i łokieć szerokości - w planie był zatem kwadratem - a jego wysokość wynosiła dwa łokcie. Rogi ołtarza stanowiły z nim jedną całość.
[26] »Ołtarz pokryto szczerym złotem - jego wierzch, ściany i rogi - a dookoła obwiedziono go złotą ramą.
[27] »Poniżej tej ramy znajdowały się dwa złote pierścienie - z obu stron, na przeciwległych bokach. Służyły one jako gniazda dla drążków do przenoszenia ołtarza.
[28] »Drążki te także zrobiono z drewna akacji i pokryto złotem.
[29] »Zgodnie ze sztuką aptekarską Besalel sporządził również święty olej do namaszczania oraz czyste, wonne kadzidło.