Teksty » Przekłady bpa F. Jaczewskiego » List do Rzymian » Rozdział 4
«  List do Rzymian 3 List do Rzymian 4 List do Rzymian 5  »
Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń
 
Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii
[1] »Cóż więc skorzystał Abraham, ojciec nasz, na tem, że się obrzezał? [2] »Nic on tu takiego nie skorzystał, co by mu służyło do usprawiedliwienia się przed Bogiem; a jeżeli ma stąd jaką chwałę, - to tylko przed ludźmi. [3] »Bo co mówi pismo? Mówi ono: Uwierzył Abraham Bogu i poczytano mu to ku usprawiedliwieniu. [4] »Temu, kto pracuje, daje się zapłata nie z łaski lecz z obowiązku. [5] »Jeżeli zaś ktoś został usprawiedliwiony nie za to, że pracował, ale za to, że uwierzył w tego, kto usprawiedliwia grzesznika: - to wiara mu tylko wyjednała to usprawiedliwienie: a zatem to usprawiedliwienie przyszło mu z łaski Bożej. [6] »I Dawid też usprawiedliwienie człowieka przypisuje nie uczynkom jego, ale łasce Bożej. [7] »Mówi on: Błogosławieni, którym odpuszczone są nieprawości i których zmazane są grzechy. [8] »Błogosławiony mąż, któremu Pan nie poczytał grzechu. [9] »To tedy błogosławieństwa czy ma dotyczeć tylko obrzezanych, czy też i nieobrzezanych? Powiedzieliśmy, że wiara usprawiedliwiła Abrahama. [10] »Jakim był Abraham wówczas, gdy dostępował usprawiedliwienia? Czy był on wówczas obrzezany, czyli przeciwnie? Wiemy że nie był obrzezany. [11] »W jakimże celu został obrzezany? Został obrzezany na znak usprawiedliwienia przez wiarę, którą miał jeszcze przed obrzezaniem, aby był ojcem wiernych, którychby wiara również usprawiedliwiła, [12] »i aby był ojcem obrzezanych, lecz nie dla tego, że są obrzezani, ale dla tego, że taką mają wiarę, jaką miał nieobrzezany ojciec nasz Abraham. [13] »Nie z powodu zakonu daną została Abrahamowi objetnica i potomstwu jego, że będzie dziedzicem świata, lecz z powodu usprawiedliwienia, którego dostąpił przez wiarę. [14] »Bo gdyby obietnica ta tyczyła się tylko tych, którzy są pod zakonem; - to i ta wiara, która usprawiedliwiła Abrahama i objetnica mu dana, nie miałyby znaczenia. [15] »Zakon tylko zatargi rodzi, gniew sprowradza. Gdzie nie ma prawa, tam nie ma i przestępstwa, a za tem, ani zatargu ani gniewu. [16] »Więc też obietnice, dane Abrahamowi, dotyczą tych, którzy mają wiarę: aby łaska usprawiedliwiająca spadła na wszystkich wierzących synów Abrahama, to jest, i na tych, którzy są pod zakonem i na tych, którzy pod zakonem nie są, [17] »jako napisano jest: "Ojcem wielu ludów uczyniłem cię“. Napisano to o Abrahamie, który uwierzył w Boga, wskrzesiciela umarłych; w Boga, który i nieistniejących na świecie przywoływa do bytu. [18] »Powiedziano to o Abrahamie, który wbrew nadziei uwierzył, że się stanie ojcem wielu narodów, gdy mu rzeczono: Tak się rozmnoży potomstwo twoje. [19] »Nie osłabła jego wiara na myśl, że był stuletnim starcem; nie uważał się on za obumarłego i Sary nie poczytał za niepłodną; [20] »objetnicy Bożej nie przyjął on z nieufnością, lecz z mocną wiarą: [21] »bo był najmocniej przekonany, że cokolwiek Bóg przyobiecał, to wszystko mocen jest spełnić. [22] »Przetoż poczytano to mu ku usprawiedliwieniu. [23] »A nie tylko wiara ta, jak to napisano, jemu samemu posłużyła ku usprawiedliwieniu, [24] »ale i nas także usprawiedliwi, gdy uwierzymy w tego, kto wskrzesił Jezusa Chrystusa Pana naszego, [25] »który był wydany za grzechy nasze, a zmartwychwstał dla usprawiedliwienia naszego. 
«  List do Rzymian 3 List do Rzymian 4 List do Rzymian 5  »