Kliknij na numerze wersetu, aby zobaczyć porównanie tłumaczeń | Pokaż oryg. numery wersetówUkryj numery wersetówKażdy werset od nowej linii |
[1] »Przetoż bez wymówki jesteś, o człowiecze wszelki który sądzisz; abowiem dla tego, iż sądzisz drugiego, samego siebie posądzasz; Bo toż czynisz ty który sądzisz.
[2] »A wiemy iż sąd Boży jest wedle prawdy przeciwko onym, którzy takowe rzeczy czynią.
[3] »I rozumieszże to, o człowiecze, który sądzisz te którzy takowe rzeczy działają, a czyniąc je, żebyś ty miał uciec przed onym sądem Bożym?
[4] »Abo bogactwem onej dobrotliwości jego, i znaszania, i długocierpliwości pogardzasz, niewiedząc iż ona dobrotliwość Boża ku pokajaniu ciebie wiedzie?
[5] »Lecz podług zatwardziałości twej, i nieupamiętałego serca, skarbisz sobie samemu gniew, na dzień gniewu i objawienia sprawiedliwego sądu Bożego;
[6] »Który odda każdemu według uczynków jego;
[7] »Onymci, którzy w wytrwaniu uczynku dobrego sławy i czci i nieskazitelności szukają, żywot wieczny;
[8] »A onym którzy są z swaru, i nieposłusznym prawdzie, lecz posłusznym niesprawiedliwości, zapalczywość i gniew.
[9] »Ucisk i ściśnienie nad każdą duszą człowieka popełniającego złe, i Żyda naprzód, i Greka.
[10] »A chwała i cześć, i pokój wszelkiemu czyniącemu dobre, i Żydowi naprzód, i Grekowi.
[11] »Nie masz bowiem względu na osoby u Boga.
[12] »Bo którzykolwiek bezzakonnie zgrzeszyli, bezzakonnie też poginą; a którzykolwiek w zakonie zgrzeszyli, przez zakon będą sądzeni.
[13] »(Abowiem nie słuchacze zakonu sprawiedliwymi u Boga; ale czyniciele zakonu usprawiedliwieni będą.
[14] »Bo gdyż poganie, którzy zakonu nie mają z przyrodzenia, co jest zakonu czynią, ci zakonu nie mając, sami sobie są zakonem;
[15] »Którzy okazują uczynek zakonu napisany na sercach swych, gdy wespół świadczy ich sumnienie, i wespół między sobą myśli oskarżają, abo też wymawiają.)
[16] »W dzień gdy osądzi Bóg skryte rzeczy ludzkie, według Ewanieliey mojej, przez Jezusa Christusa.
[17] »Oto, ty Żydem nazwany bywasz, i przestawasz na zakonie, i chłubisz się w Bogu.
[18] »I znasz wolą jego, i doświadczasz rzeczy przewyższających, będąc wyćwiczony z zakonu.
[19] »I ufasz, że ty sam wodzem jesteś ślepych, światłością onych którzy są w ciemności,
[20] »Ćwiczycielem bezrozumnych, nauczycielem niemowiątek, który masz wykształtowanie znajomości i prawdy w zakonie.
[21] »Ucząc tedy drugiego, siebie samego nie uczysz? Obwoływając żeby nie kraść, kradniesz?
[22] »Mówiąc żeby nie cudzołożyć, cudzołożysz? brzydząc się bałwany, świętokradziestwo pełnisz?
[23] »Który się w zakonie chłubisz, przez przestępowanie zakonu Boga lżysz?
[24] »Abowiem imię Boże dla was bluźnione bywa między Pogany, jako napisano jest.
[25] »Abowiemci obrzeska jest pożyteczna, jeślibyś zakon czynił; a jeślibyś przestępcą zakonu był, obrzeska twoja, nieobrzeską się stała.
[26] »Jeśliby tedy nieobrzeska praw zakonnych strzegła, azaż nieobrzeska jego za obrzeskę nie będzie poczytana?
[27] »I osądzi ona z przyrodzenia nieobrzeska zakon pełniąca, ciebie, który przez literę i obrzeskę jesteś przestępcą zakonu?
[28] »Abowiem nie on, który jest na jawiu, Żydem jest; ani ona która jest na jawiu na ciele, obrzeska jest.
[29] »Ale który jest w skrytości, on Żydem jest, i obrzeska serca, w duchu, nie w literze; którego chwała nie z ludzi, ale z Boga.